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Furt y Lehmann en Naxos. |
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Dos recomendaciones Naxos: ¿Os acordáis de Lotte Lehmann, la Brünnhilde escogida por Bruno Walter en su interrumpida grabación de la Walkiria por motivos político-raciales? Pues bien, si queréis oírla en su faceta liderística, incluidos 4 de los Wesendoncklieder, Naxos os lo ha puesto baratito. Y para los amantes de Furt, Naxos ha editado la Primera de Brahms y las Variaciones Haydn (disco referencial). Ya sabéis que además de en Wagner, el genial director destacó en el repertorio sinfónico de las tres B: Beethoven, Brahms y Bruckner, siendo sus grabaciones consideradas como las mejores, con permiso del Bruckner de Celibidache. Por si no lo sabéis os lo cuento. Hasta el 24 toda la música en el corty tiene un 21 % de descuento, y un 16 % en la FNAC, del 21 al 23. Saludos. Rex. PS. Os adjunto la información de la web de Naxos. 8.111095 LEHMANN, Lotte: Lieder Recordings, Vol. 4 (1941) Volume 4 of Lotte Lehmann’s Lieder recordings made in America focuses on three composers - Brahms, Wagner and Wolf - all particularly suited to the soprano’s velvet and sensuous tone. In her book More than Singing (1945) Lehmann makes revelatory comments about much of the repertoire to be heard in performances on this disc, recorded four years earlier. For instance, of Wagner’s Wesendoncklieder, she wrote : "You must yourself feel deeply what you are singing, must draw your audience with you into the flow of emotion." Lotte Lehmann (soprano), Paul Ulanowsky (piano) Not Available in the United States due to possible copyright (¡Pobres gringos!) 8.110998 BRAHMS: Symphony No. 1 / Haydn Variations (Furtwangler, Commercial Recordings 1940-50, Vol. 5) Furtwängler, in his writing and interpretative stance, sought to attain the heart of Brahms’s idiom through the imagery of its connections with nature, just like in the introduction to the Finale of the First Symphony . Having wound down the tempo of the preceding movement using the tonal possibilities of Brahms’ instrumentation to reflect a decidedly autumnal sunset, Furtwängler allows the music to emerge as though from darkest night with the Finale’s horn-call resounding with all the warmth and reassurance of a shaft of morning sun breaking through the mists. Vienna Philharmonic Orchestra, Wilhelm Furtwängler Not Available in the United States due to possible copyright (¡Ay, mamasita, pobresitos gringos!) |
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FE DE ERRATAS (que en algo hay que tener fe...) Vaya, la he metido hasta el fondo. Frau Lotte no era Brünnhilde, sino Sieglinde, que estamos en el acto I. Que me perdonen también los toscaninianos, ya que ellos considerarán que el italiano superaba al alemán en Beethoven y en todo lo demás. Yo me quedo con Furt. Rex. |